معایب بلوتوث

دنیای کار و فناوری بهارستان(حرفه و فن)

وبلاگ تحسین شده مسابقات وبلاگ نویسی فرهنگیان استان تهران

بلوتوث با همه مزایایی كه برای كاربران به همراه داشته، معایبی را نیز در پی داشته است. از مهم‌ترین مشكلاتی كه امروزه بیشتر كاربران از آن رنج می‌برند، مسئله امنیت بلوتوث است. در جریان برقراری ارتباط از طریق این فناوری، دستگاه‌های مجهز به فناوری بلوتوث به صورت خودكار یكدیگر را تشخیص می‌دهند و پس از متصل شدن به هم، اطلاعات را رد و بدل می‌كنند. اما در این جریان، اگر یك دستگاه الكترونیكی مجهز به بلوتوث به صورت خودكار به دستگاه ناآشنا متصل شود و به جای دریافت فایل مورد نظر، یك ویروس را دریافت كند مشكلات عدیده‌ای برای كاربر به همراه خواهد داشت.

مسئله امنیت امروزه به نیاز ضروری تمامی شبكه‌های بی‌سیم تبدیل شده است. برای رها شدن از مشكلات امنیتی در زمینه بلوتوث، شركت‌ها این قابلیت را برای كاربران ایجاد كرده‌اند تا با غیرفعال كردن بلوتوث، جلوی ارسال فایل‌های خطرناك و آسیب‌رساندن به دستگاه‌های دیجیتالی گرفته شود. علاوه بر این، بلوتوث امروزه برای استراق سمع نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد كه البته غیرفعال كردن این فناوری جلوی این سوءاستفاده‌ها را خواهد گرفت.
بلوتوث(bluetooth) که امروزه در همه جا نام آن به گوش می خورد، در اصل یک فناوری بی سیم با برد کوتاه است که روی تلفن های همراه، pdaها، کامپیوترهای، سیستم های ضبط و پخش صدای محیط، انواع لوازم خانگی، اتومبیل ها و ... نصب می شود تا امکان برقراری ارتباط بین آنها و دیگر دستگاه های دیجیتالی که به این فناوری مجهز هستند، برقرار شود. به طور کلی باید توجه داشت که استفاده از این سیستم برای هیچ یک از کاربران محدودیت ندارد و از طریق آن، فایل ها از هر نوع حجمی می توانند بدون هرگونه هزینه انتقال یابند. فناوری بلوتوث، "صوت" را نیز به عنوان نوعی اطلاعات در نظر می گیرد که این مساله بر مزایای آن افزوده است.

فیلم تلویزیونی "بلوتوثتو روشن کن" که به سوء استفاده‌های افراد از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی می‌پردازد داستان دو جوان به نام‌های سعید و فرهاد را روایت می‌کند که برای تعمیر رایانه به منازل افراد می‌روند و از روی رایانه‌های شخصی، عکس‌ها و اطلاعات دختران جوان را هک کرده و از آنها اخاذی می‌کنند.
منبع : www.mob.ir


javahermarket

[ پنج شنبه 22 خرداد 1392برچسب:,

] [ 23:58 ] [ كياني ]

[ ]